Dinar Kelantan Golden Trade



KOTA BHARU, 30 Disember 2011: Pencapaian Kelantan Gold Trade (KGT) sepanjang tahun ini begitu membanggakan sehingga mencecah jualan bersih dinar dan dirham berjumlah RM40,947,972.00

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa, berkata dengan pencapaian itu KGT muncul sebuah anak syarikat kerajaan negeri yang begitu aktif dalam urusan jual belinya. Husam memberitahu, keuntungan kasar yang diperolehi KGT sepanjang tahun ini RM5,211,484 selepas ianya mula ditubuhkan setahun lalu.
Sumber: Harakah Daily Online





Specifications:
Dinar          1
Weight        4.25g
Gold Purity  917 @ 22k
Diameter     21mm

Mengapa Emas? :
  • Matawang Syariah.
  • Teguh + Unggul + Inflasi sifar.
  • Nilai kekayaan sebenar & dijamin selamat.
  • Pasaran emas terkawal tanpa mempedulikan masalah politik, ekonomi, peperangan mahupun bencana alam setempat.
  • Tiada kerugian yang melampau seperti pasaran saham atau bon.
  • Harga sentiasa naik dan mengatasi instrument pelaburan lain di pasaran. Keuntungan @ kenaikan 25% - 35%Setahun -  InsyaAllah… Nilai yang tiada sempadan keuntungannya


Langkah bijak:
1. Diambil oleh Tuan Guru Nik Aziz semasa pelancaran emas dinar Kelantan. “Saranan supaya kembali kepada penggunaan dinar emas, sebagai teras ekonomi pada zaman globalisasi ini, bukanlah dimonopoli oleh penganut agama Islam sahaja. Bahkan ramai jua ahli-ahli ekonomi dari kalangan bukan islam, yang inginkan tukaran komoditi, khasnya dalam bentuk kepingan emas dan perak kerana kestabilan dan jaminan kebebasan yang dikandungnya”.
2. Diambil oleh Dr. Mahathir adalah dengan menyeru agar kita semua membeli dinar emas, ini kerana harga emas tidak akan jatuh nilainya.